Udløbet For børn

Efterårsferie: Skrædder for en dag

Skrædder_Facebook_1640x720

Efterårsferie for hele familien

Øvelse gør mester, det er sikkert og vist. Tag familien med på Arbejdermuseet i efterårsferien. Her kan børnene kaste sig over nål og tråd og øve deres fingerfærdigheder og kreativitet som skræddere for en dag. De vil blive godt hjulpet af elever fra beklædningshåndværkeruddannelsen hos Next i Ishøj, som både forbereder skræddersyedeudfordringer og vil hjælpe små og store igennem dem.

Kom til Skrædder for en dag for alle  friske piger og drenge d. 14. – 20. oktober 2019. Husk: Entré til Arbejdermuseet er gratis for børn!

Skrædderskole for tapre skræddere

Alle dage i uge 42 kl. 11:00-15:00

Kan du sidde i skrædderstilling og tråde en nål? Hvad er skrædderens vigtigste værktøj? Hvordan syr man en knap i?

I den tapre skrædders skole kan børn og deres voksne blive klogere på skræddernes forunderlige verden og selv prøve kræfter med den. Det kræver kun lyst til at lege og blive klog med hænderne. Vejen går gennem forskellige prøver, trygt støttet af de tålmodige og dygtige elever fra Next. Skrædderskolen afsluttes med en svendeprøve og det flotte skræddersvendebrev og er for børn i alderen 5-12 år. Skrædderskolen koster 20 kr pr. barn og er der hver dag fra kl. 10-15.

Stil sulten og leg på Børnenes Arbejdermuseum

I kludedukkeværkstedet kan du hele ugen designe og sy tøj til din egen dukke. Når du er færdig med at bruge nål og tråd og har fuldendt din læretid som skrædder, kan du tage et arbejde som bryggeriarbejder eller bybud på Børnenes Arbejdermuseum. Og bliver I sultne, kan I købe en god madpakke eller håndmadder i museets kaffebar eller kaste jer over den lækre smørrebrødsbuffet i børnehøjde kælderens restaurant Café og Øl-halle.

Skrædder for en dag – hvorfor nu det?

Arbejdermuseet sætter spot på kloge hænder, faglighed og håndværk i udstillingen Håndens Arbejde. Her kan I mærke jer vej gennem materialer og værktøj, afprøve jeres praktiske skills og blive klogere på udfordringer og kvaliteter ved Håndens Arbejde. Sideløbende med udstillingen laver vi en række aktiviteter rettet mod børn og voksne, der giver mulighed for selv at blive klogere med hænderne og træde ind i den magiske verden af fag. Hold øje med hjemmeside og facebook for kommende begivenheder.

Se billeder fra vores arkiv – Skræddere igennem tiden:

Velkommen til efterårsferie for hele familien

Arrangementet er støttet af:

NordeaFonden_Logo_Payoff_Black_RGB

Børnenes Arbejdermuseum >

Her må du røre ved alt!

Børnenes Arbejdermuseum

Tag på Børnenes Arbejde og oplev hvordan det var at være barn da oldemor var lille.

Se mere
Håndens Arbejde>

Særudstilling

Håndens Arbejde

Kom ind i en verden af fag og kloge hænder, hvor sanser, hænder og hoved arbejder sammen.

Kaffebaren >

1950'erne

Kaffebaren

I Kaffebaren kan du smage kiksekage, stjernepilsner eller kaffe med Rich's.

Se her