Udløbet Rundvisning

Søndag 14. apr. 2019 - 14:00-14:45

Gratis omvisning i 1950’erne

_MG_5642

Gør dig klar til at blive endnu klogere på arbejderhistorien, når vi hver søndag inviterer på gratis omvisning i en af Arbejdermuseets levende udstillinger. Søndag d. 14. april foregår omvisningen i udstillingen om 1950’erne på museets første sal. Omvisningen er gratis for alle med entrébillet til museet.

Omvisning i 1950’erne

Stramme kønsroller, små kår og masser af rock ’n’ roll. Flyt med tilbage i tiden, mere bestemt hjem til familien Hansen i deres to-værelses lejlighed som den så ud i 1958. Hos familien Hansen får du indblik i arbejderklassens hverdagsliv, og hvordan ny teknologi forandrer husmoderens liv. Udstillingen byder også på indblik i 1950’ernes butiksfacader, ungdommens idoldyrkelse og hang til hurtige rock-rytmer.

I Kaffebaren kan du købe en dansk Star-pilsner, et stykke kiksekage eller en kop kaffe med Richs, erstatningskaffen der blev kendt under 2. verdenskrig.

Omvisningen starter kl.14:00 i museumsbutikken og varer ca. 45 min. Pladser på omvisningen kan ikke reserveres på forhånd. Efterfølgende er der rig mulighed for, at I selv kan gå på oplevelse i 1950’erne, udstillingen om familien Sørensen, Industriarbejdet eller Børnenes Arbejdermuseum.

God fornøjelse!

NY50er-stue_besk