Udløbet Omvisning

Søndag 04. nov. 2018 - 14:00-14:45

Gratis omvisning i Familien Sørensen

Hver søndag kan du som betalende gæst komme på gratis omvisning i én af Arbejdermuseets udstillinger. Søndag d. 4. november foregår den i i udstillingen Familien Sørensen på museets næstøverste etage. Omvisningen er gratis, når entré til museet er betalt.

Omvisning i Familien Sørensen
Tag med tilbage til København i slutningen af 1800-tallet, hvor landarbejderfamilien Sørensen netop er ankommet til den gryende storby i jagten efter arbejde og bolig. På omvisningen kommer du helt tæt på familiens hverdag. Både i den lille et-værelses lejlighed med skuffebørn, natpotte og høkasse, på arbejdspladsen med den 12 timer lange arbejdsdag og på søndagsudflugten. Omvisningen afsluttes med et besøg ved familiens originale lejlighed fra 1915 – drømmelejligheden med to værelser og toilet på bagtrappen.

Tid og sted
Vi starter kl. 14.00 og mødes i butikken. Omvisningen varer ca. 45 min. Man kan ikke reservere plads på forhånd.

Fotograf_Mark_Thyrring_Web1920x1080 (60)