Udløbet Arrangement

Mørklægning_Billetto_1920x800_3

Billet: Kun kr. 50,- + gebyr
ARRANGEMENTET ER UDSOLGT

Oplev en samtale om RACISME mellem Jes Stein Pedersen & Lucia Odoom i festsalen på Arbejdermuseet. Inkl. besøg i udstillingen ‘Anton Hansen – Stemninger fra besættelsen’.

I år det 75 år siden, Danmark atter blev frit efter 5 års besættelse. Arbejdermuseet inviterer over efteråret til fem samtaler om det,  som krig, kriser og undertrykkelse lærer os som mennesker og nation. Perspektivet trækkes fra dengang til nu. Hvad er modstand i dag? Hvad vil det sige at være fri? Hvilken rolle kan kunst og kultur spille i en verden, der er helt anderledes end den var i årene fra 1940-45? Det hele sker med afsæt i bladtegneren Anton Hansens malende tegninger af Hitlers soldater og besættelsestidens voldsomme hverdag, som lige nu kan opleves i Arbejdermuseets særudstilling.

Arbejdermuseet lukker først kl. 21 om onsdagen, så der er tid til at besøger udstillingen med Anton Hansens tegninger efter samtalen.

De fem samtaler og gæster i Mørklægning:

30. september kl. 19-20
Jes Stein Pedersen & Bo Lidegaard: OM VISDOM

4. november kl. 19-20
Jes Stein Pedersen & Lotte Svendsen: OM INDIGNATION

11. november kl. 19-20
Jes Stein Pedersen & Lucia Odoom: OM RACISME

18.november kl. 19-20
Jes Stein Pedersen & Rune Lykkeberg: OM SANDHED

2. december kl. 19-20
Jes Stein Pedersen & Halfdan Pisket: OM VILJESTYRKE

Vedr. Covid 19:
Vi følger retningslinjerne fra Sundhedsstyrelsen og sørger derfor for god afstand til alle arrangementer. Der vil derfor være et begrænset antal billetter til salg og god plads.

Køb billet til arrangementet på Billetto.

Mørklægning er støttet af:

NCF_BLACK_RGB