SOSU - Mig og mit fag >

SOSU GF2

SOSU - Mig og mit fag

Hvad er fagidentitet? Og hvordan blev SOSU-faget til det, vi kender i dag?

Læs mere og book
Fattigdom, fællesskab og forandring >

SOSU GF2

Fattigdom, fællesskab og forandring

Fortidens arbejds- og levevilkår undersøgt med nutidens SOSU faglighed.

Læs mere og book
1950'erne for SOSU-faget>

SOSU - HF til assistent og hjælper

1950'erne for SOSU-faget

Hvordan var hverdagslivet i 1950erne? Dengang nutidens ældre var unge.

Læs mere og book
Kampen for brødet (for pæd. assistenter)>

EUD: pædagogiske assistenter

Kampen for brødet (for pæd. assistenter)

Hvordan var levevilkårene for arbejderne under industrialiseringen? Sanselig undervisning.

Læs mere og book
Kvindeliv - ud af skyggen (for pæd. assistenter)>

EUD: pædagogiske assistenter

Kvindeliv - ud af skyggen (for pæd. assistenter)

Hvem og hvad falder i historiens skyggeside? Undervisning om køn og ligestilling.

Læs mere og book
Konflikt og samarbejde: industriarbejde i 150 år>

EUX / EUD Hovedforløb

Konflikt og samarbejde: industriarbejde i 150 år

Septemberforliget, ligeløn og globalisering. Kom tæt på industriarbejdets udvikling.

Læs mere og book

Om undervisningen

Arbejdermuseet samarbejder med Skoletjenesten om undervisningen. Vi udvikler vores undervisningsforløb i tæt samarbejde med elever, studerende, lærlinge og lærere, så vi sikrer, at de understøtter de enkelte fags mål og indhold. Undervisningen bliver tilpasset til den enkelte klasse eller det enkelte holds udgangspunkt.

Til vores undervisningsforløb findes også lærervejledninger og forslag til både før- og efteropgaver, så der skabes sammenhæng mellem elevernes arbejde i skolen og på museet. Under publikationer finder du supplerende undervisningsmaterialer, der understøtter forløbene. På sitet History to go, Arbejdermuseets digitale undervisning, kan du også finde materialer, kilder og opgaver til din undervisning – helt gratis.