Sprogskoler

Undervisningen til sprogskoler er skræddersyet til målgruppen og tager udgangspunkt i Arbejdermuseet som læringsrum med dets helt særlige udstillinger, genstande og fortællinger.

Fotograf_Mark_Thyrring_Web1920x1080 (17)

Sprogskoleforløbene er udviklet i samarbejde med en sproglærer og er målrettet sprogligt og indholdsmæssigt til hhv. DU2 modul 4-6 og DU3 modul 4-5. Forløbene indeholder kendte opgavestrukturer fra sprogskolehverdagen og er udarbejdet, så de styrker kursisternes sproglige såvel som sociokulturelle kompetencer.

Til begge undervisningsforløb knytter der sig tilhørende materiale med opgaver til brug på sprogcentret før og efter forløbet, så der skabes sammenhæng mellem undervisningen på sprogskolen og på museet. Materialerne indeholder modultestforberedende opgaver. Læse mere om de to sprogskoleforløb i undermenuen.

Underviseren havde virkelig sans for at tale enkelt og for at fornemme om kursisterne var med. Undervisningen var inspirerende og der er en dynamik, bevægelse og rumlighed på museet, som giver nye indskydelser og som skaber en lyst til at producere sprog på en anden måde end i klasserummet.

Sofie Vinther, underviser ved Københavns Sprogcenter


Hvordan er det at få undervisning på et museum som sprogskolekursist? Hvad kan man få ud af det? I filmen fortæller sprogskolekursister om at deltage i sprogskoleundervisning på Arbejdermuseet og Nationalmuseet.

Undervisningsforløbene er blevet til som en del af Culinn: Et integrations- og innovationsprojekt støttet af Innovationsfonden. Læs mere om Culinn her.