Sprogskoler

Undervisningen til sprogskoler er skræddersyet til målgruppen og tager udgangspunkt i Arbejdermuseet som læringsrum med dets helt særlige udstillinger, genstande og fortællinger.

Fotograf_Mark_Thyrring_Web1920x1080 (17)

Sprogskoleundervisningen er udviklet i samarbejde med en sproglærer og er sprogligt og indholdsmæssigt målrettet til henholdsvis DU2-modul 4-6 og DU3-modul 4-5. Forløbene indeholder kendte opgavestrukturer fra sprogskolehverdagen og er udarbejdet, så de styrker kursisternes sproglige såvel som sociokulturelle kompetencer.

Der hører materiale til undervisningsforløbene, som I kan bruge både før og efter undervisningen på museet. Materialet er fyldigt og indeholder også modultestforberedende opgaver.

Underviseren havde virkelig sans for at tale enkelt og for at fornemme om kursisterne var med. Undervisningen var inspirerende og der er en dynamik, bevægelse og rumlighed på museet, som giver nye indskydelser og som skaber en lyst til at producere sprog på en anden måde end i klasserummet.

Sofie Vinther, underviser ved Københavns Sprogcenter


Hvordan er det at få undervisning på et museum som sprogskolekursist? Hvad kan man få ud af det? I filmen fortæller sprogskolekursister om at deltage i sprogskoleundervisning på Arbejdermuseet og Nationalmuseet.

Undervisningsforløbene er blevet til som en del af Culinn: Et integrations- og innovationsprojekt støttet af Innovationsfonden. Læs mere om Culinn her.

Familien Sørensen>

DU2 modul 4-6

Familien Sørensen

Hvordan var bolig, arbejde og fritid for en arbejderfamilie for 130 år siden?

Læs mere og book
Kampen for det gode arbejdsliv>

DU3 modul 4-5

Kampen for det gode arbejdsliv

Det danske arbejdsmarked, kampe og kompromiser.

Læs mere og book